Item 001 - Account of the administration

Identity area

Reference code

VINC006364 BP EA/001

Title

Account of the administration

Date(s)

  • 1602 - 1819 (Creation)

Level of description

Item

Archival reference

ABM-JRC-163-03

Context area

Creator/ accumulator

(flor.1602)

Biographical history

See related AD

Entail/ Vínculo

Archival history

Immediate source of acquisition or transfer

Content and structure area

Scope and content

Autos de contas da capela de Beatriz Pacheco, com vários documentos referentes à tomada de contas, datados entre 1602 e 1819.

Não é conhecido o documento de instituição.

Capela instituída por Beatriz Pacheco com encargo de uma missa cantada na Igreja de Nossa Senhora do Calhau, imposto numas fazendas no sítio da Fonte, Tábua, e numas casas sobradadas junto à Igreja Matriz da dita vila, conforme refere o auto de sequestro redigido em 1784.
Primeiro administrador: o filho Manuel de Medeiros Pacheco. Primeira quitação data de 1602-03-06 (f. 5).
F. 4 - Certidão da verba do testamento com o teor do encargo perpétuo.
Administrador em 1838 (índice): Francisco Jacinto Esmeraldo.
Último administrador: João Paulo Esmeraldo de Bettencourt Henriques Vogado.
Observações:
Contém documentos respeitantes à redução da capela.

Appraisal, destruction and scheduling

Accruals

System of arrangement

Conditions of access and use area

Conditions governing access

Conditions governing reproduction

Language of material

  • Portuguese

Script of material

Language and script notes

Physical characteristics and technical requirements

Finding aids

Allied materials area

Existence and location of originals

Existence and location of copies

Related units of description

Related descriptions

Notes area

Alternative identifier(s)

Access points

Subject access points

Place access points

Name access points

Genre access points

Description control area

Digital identifier

PT/ABM/JRC/001/0043/00003

Institution identifier

Rules and/or conventions used

INTERNATIONAL COUNCIL ON ARCHIVES – ISAD(G): General International Standard Archival Description: adopted by the Committee on Descriptive Standards, Stockolm, Sweden, 19-22 September 1999. 2nd ed. Ottawa: CIA/CDS, 2000. ISBN 0-9696035-5-X
DIREÇÃO GERAL DE ARQUIVOS; PROGRAMA DE NORMALIZAÇÃO DA DESCRIÇÃO EM ARQUIVO; GRUPO DE TRABALHO DE NORMALIZAÇÃO DA DESCRIÇÃO EM ARQUIVO – Orientações para a descrição arquivística. 2.ª v. Lisboa: DGARQ, 2007, 325 p.

Status

Draft

Level of detail

Partial

Dates of creation revision deletion

2023.02.10; 2024.10.23

Language(s)

Script(s)

Sources

Archivist's note

FB (AML); FB (AML)

Accession area

Related subjects

Related people and organizations

Related genres

Related places