Item 001 - Account of the administration

Identity area

Reference code

VINC006516 MG EA/001

Title

Account of the administration

Date(s)

  • 1683 - 1822 (Creation)

Level of description

Item

Archival reference

ABM-JRC-178-12

Context area

Creator/ accumulator

(flor.1683)

Biographical history

See related AD

Entail/ Vínculo

Archival history

Immediate source of acquisition or transfer

Content and structure area

Scope and content

Autos de contas da capela de Maria Gonçalves, com vários documentos referentes à tomada de contas, datados entre 1683 e 1822.

Não é conhecido o documento de instituição.

Capela instituída por Maria Gonçalves, mulher de António Gonçalves, com encargo de uma missa anual no altar de Nossa Senhora do Rosário da Sé do Funchal, imposto numa casa da rua das Pretas.
Administrador em 1683: seu genro Francisco da Silva, porteira da Alfândega.
A primeira quitação com data completa é de 1683-11-24; a informação sobre a carta de partilhas consta do primeiro auto de contas, datado de 1691-05-[…].
Administrador em 1838: João Aniceto de Sá Bettencourt.
Último administrador: Reverendo João Manuel de Couto.
Observações: contém
Um auto de sequestro, realizado em 1822-02-01 da casa nº 13 da rua das Pretas;
Uns embargos ao referido sequestro, interpostos pelo Reverendo Dr. João Manuel de Couto.

Appraisal, destruction and scheduling

Accruals

System of arrangement

Conditions of access and use area

Conditions governing access

Conditions governing reproduction

Language of material

  • Portuguese

Script of material

Language and script notes

Physical characteristics and technical requirements

Finding aids

Allied materials area

Existence and location of originals

Existence and location of copies

Related units of description

Related descriptions

Notes area

Alternative identifier(s)

Access points

Subject access points

Place access points

Name access points

Genre access points

Description control area

Digital identifier

PT/ABM/JRC/001/0061/000001

Institution identifier

Rules and/or conventions used

INTERNATIONAL COUNCIL ON ARCHIVES – ISAD(G): General International Standard Archival Description: adopted by the Committee on Descriptive Standards, Stockolm, Sweden, 19-22 September 1999. 2nd ed. Ottawa: CIA/CDS, 2000. ISBN 0-9696035-5-X
DIREÇÃO GERAL DE ARQUIVOS; PROGRAMA DE NORMALIZAÇÃO DA DESCRIÇÃO EM ARQUIVO; GRUPO DE TRABALHO DE NORMALIZAÇÃO DA DESCRIÇÃO EM ARQUIVO – Orientações para a descrição arquivística. 2.ª v. Lisboa: DGARQ, 2007, 325 p.

Status

Draft

Level of detail

Partial

Dates of creation revision deletion

2023.02.17; 2024.10.25

Language(s)

Script(s)

Sources

Archivist's note

FB (AML); FB (AML)

Accession area

Related subjects

Related people and organizations

Related genres

Related places