Item 001 - Account of the administration

Identity area

Reference code

VINC006890 MRST EA/001

Title

Account of the administration

Date(s)

  • 1635 - 1837 (Creation)

Level of description

Item

Archival reference

ABM-JRC-228-05

Context area

Creator/ accumulator

(flor.1635)

Biographical history

See related AD

Archival history

Immediate source of acquisition or transfer

Content and structure area

Scope and content

Autos de contas da capela de Manuel Rodrigues, com vários documentos referentes à tomada de contas, datados entre 1635 e 1837.

Não é conhecido o documento de instituição.

Capela instituída por Manuel Rodrigues com encargo de quatro missas anuais, imposto numa fazenda no Lombo do Miguel, Estreito da Calheta, cujas confrontações constam do Termo de juramento, feito em 1779-10-30.
Administrador em 1635: Salvador Taveira.
Administrador em 1838 (índice): Manuel Gomes Menezes.
Último administrador: Luís Pereira Soares.
Observações: o processo não contém o instrumento de instituição da capela. Inclui um apenso com tomadas de contas e quitações relativas à capela de Manuel Rodrigues, com encargo de uma missa anual pelos finados, cuja administração inicia-se em 1635 e termina em 1701 com Inácio Fernandes. Embora os encargos das duas capelas sejam diferentes, não sabemos se o instituidor é o mesmo, por isso mantemos o processo juntos como antes estavam.

Appraisal, destruction and scheduling

Accruals

System of arrangement

Conditions of access and use area

Conditions governing access

Conditions governing reproduction

Language of material

  • Portuguese

Script of material

Language and script notes

Physical characteristics and technical requirements

Finding aids

Allied materials area

Existence and location of originals

Existence and location of copies

Related units of description

Related descriptions

Notes area

Alternative identifier(s)

Access points

Subject access points

Place access points

Name access points

Genre access points

Description control area

Digital identifier

PT/ABM/JRC/001/0094/00014

Institution identifier

Rules and/or conventions used

INTERNATIONAL COUNCIL ON ARCHIVES – ISAD(G): General International Standard Archival Description: adopted by the Committee on Descriptive Standards, Stockolm, Sweden, 19-22 September 1999. 2nd ed. Ottawa: CIA/CDS, 2000. ISBN 0-9696035-5-X
DIREÇÃO GERAL DE ARQUIVOS; PROGRAMA DE NORMALIZAÇÃO DA DESCRIÇÃO EM ARQUIVO; GRUPO DE TRABALHO DE NORMALIZAÇÃO DA DESCRIÇÃO EM ARQUIVO – Orientações para a descrição arquivística. 2.ª v. Lisboa: DGARQ, 2007, 325 p.

Status

Draft

Level of detail

Partial

Dates of creation revision deletion

2023.04.13; 2024.10.29

Language(s)

Script(s)

Sources

Archivist's note

FB (AML); FB (AML)

Accession area

Related subjects

Related people and organizations

Related genres

Related places