Item 001 - Certified record of a will

Identity area

Reference code

VINC006814 FPB EA/001

Title

Certified record of a will

Date(s)

  • [16--]-01-16 (Creation)

Level of description

Item

Archival reference

IANCV-SGG-E3-741-28v-31v

Context area

Creator/ accumulator

Entail/ Vínculo

Archival history

Immediate source of acquisition or transfer

Content and structure area

Scope and content

Certified record of a will made by Francisco Pires de Barros in which he ordered the foundation of a chapel.

Appraisal, destruction and scheduling

Accruals

System of arrangement

Conditions of access and use area

Conditions governing access

Conditions governing reproduction

Language of material

  • Portuguese

Script of material

Language and script notes

Physical characteristics and technical requirements

Finding aids

Allied materials area

Existence and location of originals

Existence and location of copies

Related units of description

Related descriptions

Notes area

Note

Document registrated on the Livro de Títulos de Ónus de Missas dos Tombos das Capelas da Ilha do Fogo, produced by order of the administrator of the Provedor das Capelas in 1814, IANCV-SGG-E3-741-28v-31v.

Alternative identifier(s)

Access points

Subject access points

Place access points

Name access points

Genre access points

Description control area

Digital identifier

Institution identifier

Rules and/or conventions used

INTERNATIONAL COUNCIL ON ARCHIVES – ISAD(G): General International Standard Archival Description: adopted by the Committee on Descriptive Standards, Stockolm, Sweden, 19-22 September 1999. 2nd ed. Ottawa: CIA/CDS, 2000. ISBN 0-9696035-5-X
DIREÇÃO GERAL DE ARQUIVOS; PROGRAMA DE NORMALIZAÇÃO DA DESCRIÇÃO EM ARQUIVO; GRUPO DE TRABALHO DE NORMALIZAÇÃO DA DESCRIÇÃO EM ARQUIVO – Orientações para a descrição arquivística. 2.ª v. Lisboa: DGARQ, 2007, 325 p.

Status

Draft

Level of detail

Partial

Dates of creation revision deletion

2023.03.28

Language(s)

Script(s)

Sources

Nota ao elemento “Date(s)” – A data do registo do assento está truncada no original, só sendo possível identificar que foi escrita em "dezesseis de janeiro de mil seisc[entos]". A data crítica atribuída baseia-se no ano da morte do instituidor, conforme indicado pelo escrivão que escreveu o assento e traslado da verba. Esta data também aparece truncada no documento, sendo possível ler apenas que o instituidor faleceu a "vinte e nove de julho de mil seis centos e cinq[uenta]".

Archivist's note

ACC

Accession area

Related subjects

Related people and organizations

Related genres

Related places