Identity area
Reference code
Title
Date(s)
- 1692-10-05 (Creation)
Level of description
Item
Archival reference
ABM-JRC-192-07
Context area
Creator/ accumulator
Entail/ Vínculo
Archival history
Immediate source of acquisition or transfer
Content and structure area
Scope and content
Capela de Tomé da Gama instituída em 1692-10-05 por escritura de doação dos seus aposentos sitos abaixo do Curral Velho, freguesia de Santo António, a seu filho João Gomes Gama, com encargo de uma missa anual ofertada com um pão de vintém, um frasco de vinho e uma candeia.
Administrador em 1838 (índice): José Gomes Camacho.
Último administrador: José Gomes Camacho Sénior.
Appraisal, destruction and scheduling
Accruals
System of arrangement
Conditions of access and use area
Conditions governing access
Conditions governing reproduction
Language of material
- Portuguese
Script of material
Language and script notes
Physical characteristics and technical requirements
Finding aids
Allied materials area
Existence and location of originals
Existence and location of copies
Related units of description
Notes area
Note
Document inserted in an account of the administration, 1717-1870, in PT-ABM-JRC-192-07.
Alternative identifier(s)
Access points
Subject access points
Place access points
Name access points
Genre access points
Description control area
Digital identifier
Institution identifier
Rules and/or conventions used
INTERNATIONAL COUNCIL ON ARCHIVES – ISAD(G): General International Standard Archival Description: adopted by the Committee on Descriptive Standards, Stockolm, Sweden, 19-22 September 1999. 2nd ed. Ottawa: CIA/CDS, 2000. ISBN 0-9696035-5-X
DIREÇÃO GERAL DE ARQUIVOS; PROGRAMA DE NORMALIZAÇÃO DA DESCRIÇÃO EM ARQUIVO; GRUPO DE TRABALHO DE NORMALIZAÇÃO DA DESCRIÇÃO EM ARQUIVO – Orientações para a descrição arquivística. 2.ª v. Lisboa: DGARQ, 2007, 325 p.
Status
Draft
Level of detail
Partial
Dates of creation revision deletion
2023.02.27; 2024.10.28
Language(s)
Script(s)
Sources
Archivist's note
FB (AML); FB (AML)